SEO WEBOLDAL OPTIMALIZÁLÁS

06-30/67-77-224

A keresőoptimalizálás (SEO) egy jól működő marketing eszköz, melynek célja több látogatót szerezni ingyenesen a Google találati listájából.

A világ egyik legdinamikusabban fejlődő weboldal kereső cége a Google. Keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, SEO) alatt weboldalak különböző keresők organikus találatai között elért helyezéseinek javítását, optimalizációját értjük kifejezetten a Google keresőre készítve!

A keresőoptimalizálás folyamat azt jelenti, amikor egy weboldalon olyan fejlesztéseket készítünk, aminek köszönhetően több látogató érkezik a weboldalra keresőoldalakon (mint például a Google) keresztül. A keresőből érkező látogatókat organikus látogatóknak nevezzük.

Magyarországon az internet piacon a legnépszerűbb keresőoldal a Google, így a keresőoptimalizálás elsősorban a Google által támasztott minőségi irányvonalak betartására összpontosít.

Technikai SEO

A technikai beállítások jelentik a keresőoptimalizálás első lépéseit. A technikai feltételek megteremtése nélkül sem az On-Page, sem az Off-Page SEO javítások nem képesek Google keresőben történő hatásukat kifejteni.

On-Page SEO

Az On-Page SEO a weboldal tartalmainak megfelelő keresőoptimalizálását foglalja magában. Ebbe tartoznak bele a képek, videók, meta elemek, az URL-struktúra, illetve, maga a szöveges tartalom. Alapvetően nagyon sok különböző eleme van, és annak érdekében, hogy tisztában lehessünk a megfelelő optimalizálási eljárásokkal, érdemes lehet ezekről a fogalmakról egyenként beszélni, illetve arról, hogy ezeknek a pontos optimalizálása hogyan történik.

Off-Page SEO

Ide tartoznak a külső reakciók a weboldalra. Ha kiváló egy termék a weboldalon és eladja magát, akkor az off-page SEO gyakorlatilag magától elvégzi a feladatát ellentétben az on-page SEO-val. Mivel jó a termék az emberek beszélni fognak róla és nem kell őket ösztönözni.

On-Page SEO - Tartalmi SEO

Meta címsor
A meta címsor az a szöveg, ami a Google keresési találati listáján megjelenik kék színnél, és a tartalmunkra fogja irányítani a felhasználót.
Nagyon fontos, hogy a megfelelő keresési kulcsszó legyen benne a meta címsorban illetve az oldal tartalmát mint egy címet jelenítse meg.

Meta leírás
A meta leírás szintén megadható minden weboldal adminisztrátori felületén. Ez egy kb. 120 karakterből álló a weboldal tartalmát összefoglaló szöveg legyen, ami lehetőleg tartalmazza a kulcsszavakat is.

Képek használata
A Google rangsorolási tényezőként veszi figyelembe, hogy egy weboldalon mennyi kép van és milyen címsor illetve szöveg van hozzá rendelve.
Nagyon fontos a képek megfelelő keresőoptimalizálása is. A Google képkeresési találatra kattintva a keresések teljes mennyiségének 13%-át kifejezetten képkeresések teszik ki. A képek keresőoptimalizálásának lépései: megfelelő szöveg használata (alt text), a fájl elnevezése, az elérési út helyessége (mappaszerkezet), illetve a képek mérete.

Betöltési idő
A Google találati lista eredményeit alapvetően befolyásoló tényező. Az oldal betöltési sebessége, hogy mennyi idő telik el a felhasználó kattintásától a weboldal képernyőn való megjelenéséig.
A Google kiemelte, hogy a betöltési sebesség hatással van a keresési eredményekre, elég csak a “Speed” algoritmus frissítésre gondolni. Egy gyorsan betöltődő, jól optimalizált oldalt könnyebben és hamarabb térképez fel a keresőmotor, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy oldalunk előrébb szerepeljen a találati listákon.
A lassú oldalak negatívan befolyásolják a felhasználói élményt. Ha egy potenciális látogatónak túl sokat kell várnia arra, hogy betöltődjön az oldal, egyszerűen bezárja azt, és mi egy érdeklődővel vagy vásárlóval szegényebbek lettünk.

Belső linkstruktúra
Nagyon fontos, hogy élő linket helyezzünk el a belső struktúrában, ezt érdemes folyamatosan ellenőrizni, mert egy nem létező oldalt hivatkozó vagy egy nem létező oldalra hivatkozott link nagyban ronthatja weboldalunk megítélését a Google kereső szemében. Arról nem beszélve, hogy a keresőoptimalizálást ellehetetleníti.
A weboldalunkon lévő belső hivatkozások nyomán kialakul egy egyedi belső struktúra. A belső hivatkozásokat akár szavazatoknak is tekinthetjük, a linkelt belső oldalak egymásra szavaztak. Az egy oldalról kiinduló hivatkozások linkerőt adnak tovább. Egy jól optimalizált weboldal ereje, aminek a keresőoptimalizálás szemszögéből jelentős szerepe van, a kimenő és a bejövő linkek aránya alapján írható le.

Értékes tartalom weboldalunkra - SEO megoldásokkal - Milyen az értékes tartalom?
A Google motor számára világossá kell tenni, miről is szól az adott weboldal. Ezt a megfelelő kulcsszavakkal megírt, releváns tartalommal érhetjük el. A szöveges tartalom minnél hosszabb, annál több fontosnak tartott kulcsszót helyezhetünk el benne anélkül, hogy az a minőség rovására menne.
A szöveges tartalom 300 szó felett a megfelelő, ehhez 2-5% kulcsszósűrűség az ajánlott. Figyeljünk a túlzott kulcsszó használatára, mert az akár Google kereső büntetést is vonhat maga után!

Duplikáció elkerülése
Duplikált tartalom egy szabványos szöveg is lehet, mely a weboldalon a fejlécben, a láblécben vagy az oldalsó menüben található meg többször de az is előfordul, hogy például a főoldalon megjelennek a legolvasottabb vagy legfrissebb bejegyzésekből részletek.
A duplikált tartalmak megoldására több lehetőség is van. A legjobb megoldás ha egyáltalán nincs duplikáció. Használjunk olyan szinonímákat rokon értelmű szavakat amikor egy fogalmat több különféle szóval /szavakkal/ is kifejezhetünk.

Kulcsszó a szöveges tartalomban
Rendszeresen frissülő szöveges tartalom nélkül felelőtlen kijelentés, hogy előre lehet jutni a keresőben. Ez szinte teljességgel kizárt! Fontos szempont az is, van-e a weboldalon rendszeresen frissülő tartalom hírek, cikkek vagy szakmai blog formájában.
Minél terjedelmesebb, minőségi, értékes, informatív mondanivalóval felvértezett, felhasználóbarát tartalmat biztosítunk annál komolyabb helyezést érhetünk el a Google találati listában.
Ne feledjük! A szavak száma nem rangsorolási tényező, csak a minőség! Általánosan a 3000+ szavas cikkek teljesítenek a legjobban.

Megfelelő H tagolások alkalmazása
Mi a jelentősége a heading elemeknek a SEO-ban: a h1, h2, h3, h4, h5 elemeknek? azaz Mi az a címsor vagy más néven heading vagy H tag?
A címsorok címet adnak egy résznek. A H1-től a H6 címsorig a HTML elemek meghatározására szolgálnak. Egy címsor elem segít bevezetni a következő fejezetet és segít tagolni a szöveget.
A H tag címsor fontos elemei az oldalon belüli keresőoptimalizálásnak. A Google hibának veszi, ha nem használunk, vagy ha nem megfelelően használjuk a címsorokat. A HTML kódolás hat szintet határoz meg, melyeknek sajátos hierarchiája 1-től 6-ig terjedő skálán mozog, vagyis a H1 a legfontosabb a fő címsor meghatározására szolgál, a H6 pedig a legkevésbé fontos kisebb relevanciájú címsoroké.

URL struktúra
A rövid kialakítású URL-ek jobban teljesítenek, mint a hosszabb társaik. Ennek érdekében, érdemes lehet a rövidebb és egyszerűbb URL-re törekedni. Az URL linkünk elérési útja nagyjából 3-5 szavas lenne ideális esetben.

Mobil optimalizáltság
Mobiltelefonok és táblagépek egyre gyorsabban terjednek. Ma már szinte nincs olyan ember, aki ne rendelkezne az egyikkel ez a weboldalakat is érinti. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a weboldalunk ne legyen mobilra optimalizált.
Weboldal mobilra optimalizálása során két fő dologra kell figyelni az egyik a képernyőhöz igazított megjelenésa másik a Weboldal sebességének mobilon is kiemelkedőnek kell lennie.

Off-Page SEO

Linképítés
A weboldalunkra mutató linkeket úgy is fel lehet fogni, mint egy-egy szavazatot a felhasználó részéről. Egy linket az tesz értékessé, milyen népszerű a releváns linkelő weboldal, tartalmuk mennyire passzol, mi a horgonyszöveg értelmezése, mennyire friss a link, mennyire megbízható a weboldal, és hogy hány link mutat onnan weboldalunkra. Növeljük az oldalunkra mutató linkek mennyiségét, ezáltal jobb helyezést érünk el a Google találati listáján.

Közösségi média
Ez a lehetőség közvetlenül nem rangsorolási tényező, de a relevéns megosztások és a lájkok hajtják a weboldalt, így hatással lesznek rá.

Hírlevél
Érdemes lehet elhelyezni a weboldalon egy feliratkozási modult, nyilván nem lesz nagy a feliratkozók száma, de ők rendszeresen benéznek az oldalra. Sokan szeretik, amikor megkapják a híreket, nem pedig nekik kell megkeresni őket. Ehhez azonban jó termék illetve tartalom is szükséges!

Bizalom-építés
Ez az átláthatóság biztosítása, melyet hasznos, de nem szenzációhajhász címekkel és üres szövegekkel érhetünk el. A weboldal értékek mutatják azt, hogy milyen hiteles az adott website de ide tartozhat az is, hogy https oldal legyen, melyen biztonságos az adatáramlás.

Értékelések
A bizalmat erősítik a weboldalra érkező látogatói értékelések.

Videók és egyéb vizuális eszközök
Felhívhatjuk a látogatók figyelmét a weboldalunkra még akkor is ha a videókat nem saját weboldalunkon tesszük közzé! Ilyen felület például a YouTube vagy a Pinterest majd iFrame kódokkal ezeket a videókat weboldalunkon is elhelyezhetjük.

Kapcsolat az influencerekkel
Kapcsolat kialakítása befutott személyekkel, akiket a webes társadalom nagyra becsül. Megosztják a tartalmaidat így növelve a látogatók számát.

Tartalmak megosztása
Dokumentum megosztó oldalak használata pl. Scribd vagy a SlideShare. A feltöltött tartalmakat mint a weboldalon megjelenőket kell kezelni.

PR
Ha bármi történik a weboldalon vagy termékünkkel, készítsünk róla egy sajtóközleményt. A megjelenéshez kellenek jó kapcsolatok releváns weboldalakkal. A PR anyagok révén új ügyfeleket, látogatókat találhatunk. Potenciális ügyfélkörünket érjük el, így ismertebbé tesszük a brandünket.

Technikai SEO

Google weboldal indexelés
Az indexelésben legfontosabb, hogy az oldal be van-e indexálva a Google keresőben és ha igen, akkor helyesen-e. Mit jelent ez? Annyit, hogy a Google látja-e egyáltalán az tartalmunkat.
Hogyan lehet ellenőrizni? Ezt úgy vizsgáljuk, hogy a google.com-on oldalspecifikus keresést indítunk beírjuk, hogy site: és ezután megadjuk annak az oldalnak a domain nevét, amelyet meg akarunk nézni vagy érdeklődünk iránta. Így a saját és konkurens oldalakat is megnézhetjük.
A kérdés, hogy megfelelő-e az indexálás. Mit jelent az, hogy megfelelő? Azt, hogy a Google, minden tartalmunkat látja. Hogy lehet ellenőrizni? Elég ellenőrizni, hogy az indexált oldalaknak száma megegyezik-e a Google Analyticsben található landing pagek számával illetve sitemap xml tájékoztató file-t lehet készíteni a Google robot számára.

Betöltési sebesség növelés
Komoly tényező a betöltési sebesség. Ha sokat kell várnunk elhagyjuk az adott oldalt látogatás vagy vásárlás nélkül. Az oldalelhagyást méri a Google ha pedig ez a szám magas, akkor hátrébb sorolja oldalunkat.

Kép optimalizálás
A weboldal betöltési idő nagyban függ a fotók, képek méretétől ezért érdemes minimálisra kicsinyíteni legalább a fájlok méretét mindig. A képméret optimalizálásra több megoldás is létezik legyen az belső szoftvert, vagy külső képszerkesztő szoftver.
Képek esetében érdemes átnézni a képek nevét és az “alt text”-et, amely alapján a keresők kategorizálni tudják őket.

Title tag, Meta description és meta keywords ellenőrzés
A Google találati listán a title tag és a description az amit a kereső megjelenít a weboldalról. Épp ezért kiemelkedően fontos a megfogalmazása, hiszen nem csak a Google nézi, de a felhasználók is. Egy jó title tag és description pedig megtöbbszörözi a kattintásokat. A nagyobb kattintási arány pedig komolyabb helyezést eredményez.

Keresőbarát URL-ek kialakítása
A keresőbarát URL az a szövegrész a linkekben, ami a weboldal domain neve mögött a különböző aloldalak címét adja meg a böngésző számára. Könnyen érthető és jól strukturált legyen, hogy már ebből azonnal tudja a felhasználó vagy a Google robot, hogy az adott oldalnak mi a tartalma.

301-es átirányítás
301-es átirányítás? Olyan átirányítás amikor új oldal készül, ezzel az átirányítással tudjuk azt a Google kereső felé szakszerűen kommunikálni.

404-es hibaoldal
404 törölt oldalak ha nagy mennyiségben vannak a weboldalon, akkor azt a Google kereső bünteti. Ezek felkutatására és megszüntetésére a Technikai SEO audit külön hangsúlyt fektet.

Reszponzív weboldal RWD
A weboldalunkra a látogató érkezhet asztali számítógépen, okostelefonon, vagy táblagépen. A lényeg, hogy bármilyen készülékről érkezik, az élmény mindig ugyanaz legyen. Mert ha nem, akkor azt a Google bünteti és hátrébb sorolja a weboldalt a keresőben.
A reszponzív weboldal lényege az optimális megjelenés biztosítása azaz könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel mindez a legkülönfélébb eszközökön.

SSL titkosított kapcsolat (https) domain beüzemelése
Az SSL kapcsolat titkosított forgalmat biztosít a szerver és a látogató közt. „Nem biztonságos”… ugye te sem szívesen kattintasz olyan oldalra, amit a Google ilyennek ítél? A te weblapodat is „nem biztonságosnak” bélyegzi és hátrébb sorolja, ha nincs SSL titkosítás.
részletesebben itt olvashat

Breadcrumb, avagy a morzsamenü útvonal
A breadcrumb, vagy morzsamenü segítség a weboldal felhasználónak, látogatóknak hiszen azt mutatja meg pontosan, hogy a weboldaladon belül éppen merre jár. A morzsamenü mutatja meg, hogy egy termékoldalt nézve épp melyik alkategóriában és főkategóriában van a felhasználó. Az útkövetés adatokat ad át a Google robot részére, ezzel is támogatja a weboldal indexelését és persze az előbbre jutását a Google találati listában.

Duplikált tartalmak megszüntetése
A Google kereső bünteti a duplikált tartalmat, ezért ezeket mielőbb ellenőrizni majd törölni kell!

Strukturált adatok
Minden weboldalnak megvannak a rá jellemző speciális adatai, mellyel a jól használt úgynevezett strukturált adatokkal tudjuk segíteni a keresőrobotokat és a látogatókat.

SZERVER BÉRLÉS

WebServer MINI
bruttó 5.000 Ft. / negyedév
  • 500 Mb tárhely
  • 1 db Domain fenntartása
  • 10 db email
  • program futtatás (CGI, PHP, PERL)
  • ftp hozzáférés biztosított
  • biztonsági mentés 20 nap
WebServer MIDI
bruttó 10.000 Ft. / negyedév
  • 2000 Mb tárhely
  • 2-3 db Domain fenntartása
  • 50 db email
  • 10 db MySQL adatbázis
  • program futtatás (CGI, PHP, PERL)
  • ftp hozzáférés biztosított
  • biztonsági mentés 20 napra
WebServer MAXI
bruttó 20.000 Ft. / negyedév
  • 10000 Mb tárhely
  • 4-8 db Domain fenntartása
  • Teljes körű szerver CPanel hozzáférés
  • 100 db email
  • 50 db MySQL adatbázis
  • program futtatás (CGI, PHP, PERL)
  • biztonsági mentés 20 napra
Weboldal készítés Siófok

Weboldalkészítés Siófok

KexDesign weboldal készítés, arculattervezés Siófok - amikor egy névjegykártya eldöntheti az üzletet!

Weboldal készítés Siófok - H-8600 Siófok, Fő tér 9. fsz.12.

+36-30/67-77-224

info@kexdesign.hu

weboldal keszites kexdesign logo ff footer

Fizessen havonta!

Havonta fizethető csomagjainkat /egyszerű szerkezetű és könnyen karbantartható weboldal, weboldal optimalizálás, Facebook kampányok, Google optimalizálás/ azoknak az ügyfeleinknek ajánljuk, akik szeretnének megjelenni az interneten, de alacsonyabb összeget tudnak erre a célra fordítani.

+36-30/67-77-224

info@kexdesign.hu